MarketingReklama

Wyklejanie billboardów – czy to jest jeszcze skuteczne?

Reklama zewnętrzna według zdania wielu ekspertów od marketingu i promocji nie odgrywa już tak istotnej roli jak w przeszłości – nie jest tak chętnie wykorzystywana i uwzględniana w planach marketingowych jak to miało miejsce jeszcze kilka lat temu. Czy oznacza to, że nie warto już inwestować w outdoor?

W mojej osobistej opinii, powyższe stanowisko jest grubo przesadzone. Paradoksalnie, pod naporem dość ofensywnej reklamy w Internecie, ludzie często chętniej sięgają po reklamę tradycyjną. Dobrze umiejscowiony billboard może naprawdę przynieść dla firmy więcej niż kampania internetowa z ogromnym budżetem.

Kreatywne billboardy trafiają do wyobraźni

Wyklejanie billboardów może naprawdę przysporzyć dużą liczbę nowych klientów, trzeba tylko spełnić kilka warunków, np. zadbać o odpowiednią lokalizację takiej reklamy, jej przemyślany przekaz oraz atrakcyjność. Billboardy mogą bardzo różne – wcale nie muszą być schematyczne, a wręcz przeciwnie, taka reklama niesie ze sobą bardzo szeroki potencjał niekonwencjonalnych pomysłów. Dobra widoczność billboardów może wiązać się z dużym kosztem, ale z drugiej strony oczekiwane ROI prezentuje się jeszcze okazalej.

Reklama wielkoformatowa wciąż popularna

Reklama na billboardach, bannerach graficznych czy neonach to obowiązkowa pozycja w przypadku lokali usługowych oraz sklepów. Sądzę, że tego rodzaju promocja jest szczególnie uzasadniona w przypadku biznesu mocno uzależnionego od konkretnej lokalizacji, tzn. chodzi mi właśnie o lokalne sklepy, punkty usługowe itp. Dobrze pomyślany billboard bądź banner, intrygujący i wskazujący na dany biznes, może mieć niebagatelne znaczenie dla rozpoznawalności promowanego miejsca.

Powyższy wywód prowadzi do wniosku, że reklama wielkoformatowa, outdoor bądź inne rodzaje takiej reklamy, wciąż mogą być bardzo skuteczne.