Komu potrzebne są szkolenia medialne?
Sztuka wystąpień publicznych czy nauka prawidłowych kontaktów z mediami to niewątpliwie jeden z najtrudniejszych działań, jakie w swojej karierze muszą przebyć pracownicy działów marketingu czy krąg rzeczników prasowych danej firmy. To właśnie przede wszystkim dla nich powstały szkolenia medialne po to, by mogli oni w jak najlepszy sposób reprezentować firmę dla jakiej pracują.
Na szkoleniach medialnych uczy się nie tylko strategii samych wystąpień w mediach, sposobu ubioru, prawidłowej postawy, mimiki twarzy i szeregu sygnałów niewerbalnych czy werbalnych, ale również tego, jakie informacje i w którym momencie możemy oficjalnie publikować a z jakimi lepiej poczekać.
Wiadomym jest, że nie tak wielką trudność sprawia przedstawienie sukcesów firmy, pochwalenie się zdobytymi trofeami czy kolejnymi certyfikatami. Co jednak wtedy, gdy określone przedsiębiorstwo dopadnie kryzys bądź wyniknie niefortunne zdarzenie, z którego jej przedstawicielom przyjdzie się tłumaczyć? Wiadomo także, że to właśnie te negatywne aspekty są najlepszą pożywką dla mediów. To wtedy firma staje się obiektem dużego zainteresowania i nagabywania ze strony dziennikarzy.
Krótko rzecz ujmując szkolenia medialne, skierowane są dla wszystkich osób, którym przypadła rola rzecznika prasowego w firmie i tych, dla których obowiązkiem zawodowym staje się poprawna komunikacja z mediami i otoczeniem biznesowym danego przedsiębiorstwa. Wszyscy wiemy jak ważny jest wizerunek firmy zarówno biorąc pod uwagę stałych i potencjalnych klientów czy partnerów, ale również otoczenie konkurencyjne czy dany sektor rynku.