Marketing

Praca jako Social Media Specialist

Specjalista ds. social media to nowy zawód, który powstał wraz z bumem na portale społecznościowe oraz chęcią firm, aby i w tym kanale zaznaczyć swoją obecność.  Początkowo obowiązkiem prowadzenia firmowych fan page’y byli obarczani jej pracownicy, ale szybko okazywało się, że to raczej się nie sprawdza – niezbyt ciekawe posty, nachalna reklama albo zgoła brak jakiejkolwiek aktywności.

Nic zatem dziwnego, że jak grzyby po deszczu zaczęły wyrastać agencje reklamowe określające się mianem agencji social media, które oferowały firmom zdjęcie z barków ich pracowników konieczności „zmagania się” z obecnością na Faceboku, Google Plus czy Twiterze.

Rodzi się tu pytanie, czym specjalista od social media miałby się dokładnie zajmować?

Obowiązki specjalisty od Social Media

Po pierwsze, tworzeniem oraz moderowaniem treści na firmowych fan page’ach. Rzecz jasna, nie zgodnie z własnym widzimisię, ale przyjętą strategią komunikacji. Przydaje się tutaj zdecydowanie „lekkie pióro” oraz umiejętność kreatywnego myślenia.

Agencja social media, w której będziesz szukał zatrudnienia, będzie zapewne również wymagała od Ciebie umiejętności prowadzenia kampanii promocyjnych, zwłaszcza na Facebooku, dlatego warto wcześniej zapoznać z systemem reklamowym FB.

Twoim obowiązkiem będzie również raportowanie postępu w pracach oraz osiąganych wyników. Umiejętność przygotowywania zwięzłych i czytelnych raportów będzie tu zatem przydatna.

Na co można liczyć pracując na tym stanowisku?

To nowy zawód, dlatego osoby posiadające w nim jakiekolwiek doświadczenie mogą zarobić przyzwoite pieniądze. Jakkolwiek należy pamiętać, że tu stawka zależy od wielkości agencji social media, do której trafimy, oraz portfolio klientów, jakie posiada. Oczywiście, także inaczej będzie się ona kształtować w Warszawie, a zupełnie inaczej w Rzeszowie czy Radomiu.