Biznes

Jak tanio promować swoją muzykę w internecie?

Promocja i marketing internetowy w dzisiejszych czasach nie jest ekstrawagancją, ale koniecznością. Taki rodzaj promocji dotyczy też rynku muzycznego. Promowanie muzyki w internecie jest niezwykle ważne, ale dla młodych twórców koszty z tym związane mogą być za wysokie. Istnieją jednak sposoby na tanią, a nawet darmową promocję. Poniżej je przedstawiamy.

Promuj się na swojej stronie internetowej

Promowanie muzyki na własnej stronie internetowej na początek może być praktycznie bezkosztowe. Jeśli zdecydujesz się na samodzielne postawienie własnej strony, to jedyną opłatą jest opłata za utrzymanie strony na serwerze. Zalety takiego rozwiązania to pełna kontrola nad swoją muzyką. Nawet jeśli zdecydujesz się na promowanie muzyki na innych platformach, to zawsze jest dobrze mieć własną stronę, do której można odesłać słuchaczy.

Załóż konto na YouTube

Nie potrzebujesz dedykowanego managera, aby wrzucić parę swoich piosenek na Youtube. Wielu popularnych wokalistów tak właśnie zaczęło swoją przygodę z branżą muzyczną (na przykład Justin Bieber, Ariana Grande). Założenie konta jest darmowe. Jedyne opłaty, jakie poniesiesz, są związane z ewentualnymi płatnymi reklamami.

Załóż konta na niezależnych platformach muzycznych

Jeśli jeszcze nie słyszałeś o takich serwisach jak: Bandcamp, Music Xray, indiesound, SoundClick czy SoundColoud to coś robisz źle! Te platformy to idealne miejsca do odkrywania niezależnej muzyki i kontaktowania się z ludźmi z branży. Założenie na nich kont jest bezpłatne, a może szybko przysporzyć ci nową publiczność!