Marketing

Czym jest PR produktowy?

Skuteczna sprzedaż produktu jest możliwa tylko z użyciem odpowiednich narzędzi marketingowych. Najlepszym sposobem na wypromowanie towaru oraz przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów jest zastosowanie tzw. PR produktowego. Co to takiego i w jakim celu stosuje się taki rodzaj marketingu? Sprawdź!

PR produktowy to jeden z wielu sposobów pozwalających na skuteczne promowanie marki lub wytwarzanego towaru. Można powiedzieć, że jest to zbiór narzędzi, dzięki którym firma o wiele łatwiej dociera do potencjalnych odbiorców produktu. Środki komunikacji, które wykorzystuje się w przypadku PR produktowego to głównie reklama internetowa, posty na portalach społecznościowych czy nawet współpraca z influencerami.

PR produktowy – jakie są cele takich działań?

Jeśli chodzi o promowanie produktów, warto wiedzieć, iż głównym celem PR dla towarów jest zwiększenie świadomości rynku o istnieniu produktu, a także zbudowanie pozytywnego wizerunku całej marki. W wyniku prowadzenia produktowego PR, można także zwiększyć wartość produktu, nawiązać pozytywne relacje z mediami oraz poinformować klientów o zachodzących zmianach związanych z produktem, np. podwyżka lub obniżenie cen, zmiana składu lub przeznaczenia.

W jaki sposób działa produktowy PR?

Sposoby działania w ramach PR produktu są różne. Firmy najczęściej decydują się na wysyłanie informacji prasowych do mediów, celem poinformowania konsumentów o wdrożeniu produktu na rynek. To oczywiście tylko jeden ze sposobów, w jaki można informować wszystkie grupy odbiorców o pojawieniu się produktu na rynku. Pozostałe metody, to:

  • aranżowanie występów w mediach, wywiadów i testów produktów,
  • prowadzenie konkursów branżowych oraz konsumenckich,
  • współpraca z influencerami,
  • zamieszczanie postów w mediach społecznościowych,
  • wykorzystywanie ambasadorów marki,
  • organizacja wydarzeń kulturalnych.

Oczywiście to tylko najpopularniejsze metody działania pod postacią PR produktu. Dzięki temu można naprawdę w krótkim czasie wypromować swoje produkty, poprawić wizerunek marki oraz przyciągnąć uwagę potencjalnych nabywców, co przekłada się bezpośrednio na zyski firmy.

Analiza efektów działania produktowego PR – jak to zrobić?

Istnieje też wiele metod, które pozwalają na weryfikację skuteczności działań prowadzonych w ramach produktowego PR. Jeśli Twoja marka stała się widoczna na rynku i znacznie bardziej rozpoznawalna, oznacza to, że prowadzone działania przynoszą zamierzone efekty. Najłatwiejszym sposobem weryfikacji produktowego PR jest przeprowadzenie badania opinii publicznej. Wyniki takich testów są poddawane dokładnej analizie, co finalnie pokazuje efekty działań marketingowych związanych z produktem.

Co ciekawe, skuteczność działań produktowego PR jest widoczna także w internecie. Wystarczy, że przejrzysz wyniki wyszukiwania popularnych fraz dla produktu w Google, a szybko dowiesz się, jak często konsumenci szukają Twoich produktów w sieci. Jeśli rozważasz możliwość zwiększenia sprzedaży poprzez produktowy PR, ale nie masz doświadczenia w tej kwestii, koniecznie skontaktuj się z dobrą agencją marketingową. W wyniku takiej współpracy podjęte działania na pewno przyniosą zadowalające efekty.