Czego można oczekiwać od wysokiej klasy magazynu dystrybucyjnego dla e – commerce?
Przewaga konkurencyjna sklepu internetowego, szczególnie początkującego tworzy się w dużych trudach, ale zadanie można sobie ułatwić i to w sposób mocno skuteczny, dzięki przekazaniu części obsługi logistycznej do wyspecjalizowanych magazynów dystrybucyjnych. Czego można oczekiwać od wysokiej klasy magazynu dystrybucyjnego dedykowanego dla sektora e – commerce? Poniżej znajdziesz kilka najważniejszych podpowiedzi.
Co sprawdzić przed wyborem magazynu dystrybucyjnego – jak analizować potencjał oferty?
Jedno z najważniejszych pytań o ofertę magazynu dystrybucyjnego dotyczy dostępności oferty i perspektyw monitorowania statystyk sprzedażowych, właściwie w czasie rzeczywistym. Magazyn fulfilment wysokiej jakości dostarcza z reguły pełen system, przyjazny interfejs przeznaczony do przeglądania danych i do kontrolowania bieżącej sprzedaży, generalnie też obsługi klienta. Dzisiaj od magazynów, nawet najmniejszych oczekuje się automatyzacji i właściwie pełnej informatyzacji, bez której nie można mówić o prawidłowej obsługi wielu procesów. Logistykę magazynową, nawet w formacie outsourcingu możesz również zintegrować z najpopularniejszymi w kraju platformami sprzedażowymi, więc zamówienia od razu przechodzą tam, gdzie powinny bezpośrednio do realizacji, a przedsiębiorca, właściciel sklepu internetowego skupia się tylko na zdobywaniu nowych klientów, leadów w sieci i innych źródeł, np. stacjonarnych. Integracja z platformami e – commerce to bardzo ważne zagadnienie przechodzące na kontrolę reklamacji, gwarancji i na poboczną opiekę marketingową, też występującą w obsłudze logistycznej. Poza tym magazynowanie dla e – commerce okazuje się tańsze pod kątem planowania dostaw fizycznych do klienta ze względu na większą przewagę negocjacyjną w firmach kurierskich.
Odpowiedni partner logistyczny powinien zatem charakteryzować się:
- terminową realizacją zamówień,
- zdolnością do skalowania magazynu wraz ze wzrostem działalności gospodarczej,
- modelem integracji z najpopularniejszymi platformami sprzedażowymi,
- systemem kontroli i zarządzania najlepiej w formacie całodobowym, przez cały tydzień,
- lepszymi warunkami transportu przez firmy kurierskie i innych partnerów transportowych,
- automatyzacją procesów.
Dlaczego automatyzację zamówień warto połączyć z obsługą ludzką celem generowania jakości?
Automatyzacja procesu przyjmowania zamówień od konsumentów w sieci okazuje się zbawienna dla ograniczenia kosztów obsługi działalności gospodarczej. Automatyzacja oznacza mniejsze ryzyko pojawienia się błędu ludzkiego, szczególnie na etapie przetwarzania podstawowych danych rozliczeniowych, o transakcji, specyfice zamówienia. Warto jednak pozostawić jednak ludzki czynnik, doświadczonego pracownika do dokładnego śledzenia zamówień, ponieważ klienci potrafią pisać dodatkowe wiadomości lub dopytują o sam produkt i specyfikę już po zakupie. Dane sektora e – commerce związane z generowaniem sprzedaży mówią wyraźnie, że logistyka e – sklepów i outsourcing magazynowania to elementy budowania długoterminowej przewagi konkurencyjnej oraz szansa na zdominowanie lokalnych, w skrajnym przypadku międzynarodowych rynków.